Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Mimmi Särnklint - 6 september 2010 19:46



Jo, det knackade på dörren och så stod det fem människor (barn också) för att prata om bensintömningen. Jag vet inte om jag tidigare skrev att det också hänt förr att vi blivit bestulna på bensin. Det var Christians VOLVO, och hände kanske lite mer än ett halvår sedan... Då var det på en annan parkering, den för allmänheten, och inte den privata där min bil stod inatt... Ja ja, dom har tydligen aldrig hört om något annat fall så det känns ju lite obehagligt att det händer två ggr på "mina" bilar....




  

Ludvig ligger sjuk i soffan och djuren turas om att hålla honom sällskap...

En som gör som sin mamma gör, tvättar....

  


  

En som sympatiserar med den sjuka och har hämtat sitt eget täcke och myser i sin hörna. En LITEN stund i alla fall, innan han for upp och ut genom dörren.


  

Två hungriga pojkar som väntar på ett "maten är klaaaaaaaaaaar" från köket.



  

Ja ja ja jaaaaa... jag jobbar på här, så gott jag kan...



 

Tror jag behöver massa överdriven bekräftelse, massa smöriga komplimanger, hårda kramar med ömhet i mängder och att få känna mig så där speciell hos någon... som händer att man gör ibland...  

 

SooooLoooong!

 

Av Mimmi Särnklint - 6 september 2010 14:00



Mycket mer än skitarg  .

Ludvig ringer vid tiotiden och behöver bli hämtad från skolan, han är sjuk. Visst, jag ger mig iväg och kommer till parkeringen och upptäcker att DOM HAR TÖMT BILEN PÅ BENSIN!!!! Hur i helv..... Men ärligt? Ger man sig på den minsta, äldsta och fattigaste bilen om man känner att man måste stjäla bensin?  Min bil säger ju allt, att jag har inte rååååååd! Känner mig riktigt irriterad och det stör mig i mitt skolarbete här. Det är inte själva summan bensin som är det värsta, den kan jag skita i, men hela grejen. Ska man inte bara få ha sin lilla bil stående?


Tillbaka till Ludvig. Sjuklingen ligger här på soffan och är så mysig... Också en tolvåring blir en liten liten plutt och skrutt när han ligger med feber...


Nä, nu är min rast slut och jag ska försöka återgå till skolan....


         

Nu har Messie flyttat med sin familj igen. Till min säng....  


Hej sålänge...

Ovido - Quiz & Flashcards