Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Så kul att man har besökt min sida!!

Av Mimmi Särnklint - 8 augusti 2014 11:14

För det trodde jag inte, att det skulle vara så många!

Här finns en statisitik där man kan se om bloggen haft besökare och det är ju jättemånga som valt att knappa sig vidare in hit. Kul! När jag lägger ut mina tankar på facebook så tänker jag att kanske ett par tio stycken tar sig tiden att läsa mig. När jag får många "gilla" så blir jag alltid glad och när någon lägger ett svar så gör det mig jätteglad! Svar där man inte håller med mig har precis lika stor betydelse, eftersom det är dialog jag älskar och vill ha! Tyvärr är det inte lätt att få igång en dialog, tystnad sätter stop för det.I alla fall, det är en väldigt stor andel som läst mitt inlägg igår och det gladde mig!


Jag vaknar oftast upp med en fråga i huvudet, som direkt drar igång ett spinn. Vaknar jag tom på tankar så räcker det med att jag går ut på en nyhetssida eller ser ett inlägg på fb så börjar mina funderingar. Måste ta reda på vart jag står i frågan, måste ta reda på hur det kan hända, måste ta reda på hur andra tänker, måste VETA, måste veta mer!! Det är så självgående för mig. Det är ju min värld, där jag och mina barn lever och bor. HUR kan man inte tycka att det är spännande och hur kan man inte känna sig delaktig och HUR kan man vara tyst om vad man tycker! Jag försöker ofta, tro mig. Hur många gånger som helst har jag tänkt att "nu får det vara bra" och "skona dom från dina åsikter". Men det går inte! Jag har ett så starkt behov av att släppa ut allt, annars spricker funktionen i min hjärna. Verkligen!


Så det här är perfekt! Ett rumsrent vis att tömma sig.

Vill man se det jag skriver så gör man det, vill man inte så låter man bli.

Och jag behöver inte känna mig påträngande i andras vardag längre   


Jag tänker -  vi lever i ett land där vi FÅR tycka högt och det är (procentuellt) få förunnat. Jag hoppas de som inte utnyttjar detta tänker på det ibland - att det är ett val man väljer bort. Att människor dör för sitt ord där ute i världen och har i urminnes tider gjort. Det är ett häftigt privilegie ni fått och det bästa är ju att era goda tankar blir hörda och alla goda tankar sprids som ringar på vattnet och plötsligt har man valt att vara en del av jordens goda energiflöde. Häftigt! Vackert!

 
 
Ingen bild

Kia

8 augusti 2014 11:51

Ja, många som säger vad dom tycker och tänker riskerar både sitt och familjens liv.

Mimmi Särnklint

9 augusti 2014 11:43

Så ser det ut Kia!! Vi förstår inte hur bra vi har det! Bara lunkar rundor och tar för givet...
Trots allt vi ser omkring oss så verkar kronan inte trilla ner. Vi har en obeskrivlig tur!!

 
Ingen bild

anna. w

8 augusti 2014 12:15

Härligt . Älskar att tycka o tänka en massa om viktiga saker och avskyr orättvisa. Jag är nog en utav de få som reagerar och snackar mycket på min arbetsplats. Egentligen borde jag nog för exempelvis arbeta fackligt. Vågar sticka ut näsan och kanske kan vara jobbig då jag vill ha förklaring på saker jag tycker känns fel. Ibland blir jag lidande, men kan absolut inte hålla tyst över konstiga åsikter o annat jag finner fel. Ha en trevlig helg.

Mimmi Särnklint

9 augusti 2014 11:42

Våga sticka ut näsan är bra!! Kurage är det bästa som finns!!! Mer sånt känner jag :-)

 
Ingen bild

Sofie

8 augusti 2014 21:51

Jag tycker om att läsa dina tankar o funderingar men har svårt att sätta igång en dialog eller vara hundra öppen när så många kan läsa offentligt som på fb. Jag gillade mer konceptet då vi skrev milslånga mail till varann för några år sen.;-) Men ut med dina ord o va den du är det är intressant att läsa. :-) Kram till dig!

Mimmi Särnklint

9 augusti 2014 11:40

Ja så var det Sofie. Det tyckte jag om! Du får gärna göra så igen, om du känner för att släppa ut tankar :-) Så ska jag också försöka minnas att du faktiskt finns där ute. Ett litet mail bort :-)Det var ett skönt och sunt sätt att dela med sig av sina tankar på och få tips och nya idéer om hur man kan se det annorlunda och framförallt att känna att man inte är ensam :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards