Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2014

Molly Sandén visar upp sig...

Av Mimmi Särnklint - 9 augusti 2014 10:52

...och det ska visst vara upprörda känslor om detta.



Jag klickade mig själv vidare till hennes video och hinner tänka att "oj, vad är det som hänt med hennes kropp"? Förstår inte bättre efter att jag sett hennes video, som ska vara ett läskigt blottande av en kropp utöver den "vanliga", men jag förstår ingenting! Jag ser en söt, vacker och SMAL Molly, men som tydligen ska vara för fet för att få visa upp sin kropp offentligt?


Det är inte ok att unga flickor ska gå genom livet och tro att dom inte är nog precis som dom är, när de i själva verket är fantastiskt fina och vackra människor, skapade precis som dom ska vara! Det är inte ok att man fortfarande som "äldre kvinna" går runt och håller in magen och andan och för sig/sätter sig i obekväma ställningar för att slippa visa upp vem man är och hur man ser ut. Alltid känna de dömande blickarna. Alltid få höra dömande påståenden "men gud vad hon hade gått upp i vikt" om andra och förstå vad som sägs om en själv när man inte är med. 

Jag minns när jag fortfarande levde med min yngsta sons pappa och hade hans dotter hos mig varannan vecka. Vid ett tillfälle - när hon var sju år - och hade en kompis hos sig så ropade dom in mig till hennes rum. Dom ville ha hjälp med en sak de inte kunde komma överrens om. De ville att jag skulle berätta vem av dom två som var den smalaste. Där stod dom, två tunna små flickor iklädda bara sina trosor framför en stor spegel, och kunde inte komma överrens om vem som var den smala? Sju år gamla!


Våra kroppar är fantastiska! Våra kroppar är ett mirakel! Våra kroppar skapar människor och föder människor och vi är vackra och vi ska få vara lyckliga och stolta över att vara precis de vi är.


Jag känner att jag saknar männens röster här. VAR ÄR NI? Ni kan ju inte på allvar tycka att vi kvinnor ska sluta leva, svälta oss och vandra runt i ett kroniskt ångesttillstånd av dålig självkänsla? 


För era döttraras skull, för era söners skull, för alla kvinnornas skull, för er skull så är det kanske dags att också ni talar högt om vad det är ni faktiskt tycker om! Ni vill väl inte ha ett skelett att krama om när det väl kommer till kritan. Ni vill väl inte ha en svältande, till oigenkännelighet omopererad kvinna som arbetar om sig själv likt en klump lera - bara för att få känna att hon duger?


Jag vill få åldras i fred!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Skapa flashcards