Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Mimmi Särnklint - 22 september 2010 22:45



Så är det här...

Blir lite lite förtvivlad när jag tittar till vänster om mig, för där är MYCKET tvätt som ska vikas, ikväll. Det löser sig. Ska bara få tummen loss..



  +     =    


    

IDOL och Tristan tar sin första muffin. Mums vad goda dom blev!!



          

Vet inte vad som hände men Tristan bad plötsligt mig att fotografera honom och så körde han på. Sockerkick??  


Nu sätter jag på en film som sällskap när jag viker all tvätt...


Kärlek

Av Mimmi Särnklint - 22 september 2010 15:45



.... dåliga tålamod.

Det är riktigt illa. Jag vet om det själv och jag vet också att det är någonting som jag visar alldeles för tydligt. Ni vet en sån där sak som i viss mån också påverkar mina barn. O-charmigt!

Eftersom det är en sån där "känneristundenkänsla" och som rensar skallen från allt annat, som förnuft och lugn, så är jag oftast riktigt dålig på att hantera det i stunden... Däremot har jag blivit väldigt bra på att gå tillbaka efteråt och be om ursäkt och säga hur jag kunnat göra det bättre och så... Det är en bit på vägen.


Tålamod ligger inte långt från det här med att vänta och det är jag såklart heller inte bra på. Jag är rent av dålig. Just nu känner jag av det här, för jag går och väntar... Det värsta är att Ludvig och Tristan också går omkring och väntar och jag vill ju visa dom att sånt är livet, så här är det, inte någonting att gnälla om och DEN tiden kommer.... Men jag har nog jobbigast av oss alla. IVRIG till max!


Anledningen till dom här känslorna nu är att vi har beställt ett familjeabonemang till mobilerna och nu väntar vi på nya telefoner. Ludvig ska få sin efterlängtade mobil som han är sååååååååå glad över och jag ska också få en ny och Tristan ska få ta över min eller Ludvigs gamla. När det kommer till Tristan så ska hans telefon bara användas till att kunna nå mamma/pappa och Ludvig och att vi ska kunna nå honom. Han är nöjd så.


Jag vill ha den nya telefonen NU och jag vill se Ludvig få sin nya telefon NU och den här väntan stressar mig. VAD är mitt problem? Telefonerna är dom här:

   Ludvigs nya telefon

   Min nya telefon

   En tredje ny telefon som kommer med på köpet...

Trodde verkligen att dom skulle ha varit här som idag   





Tristan susade nyss förbi och jag frågade om jag fick ta en bild på honom. ABSOLUT INTE! Men så kom han tillbaka och sa "Ok ok, men gör det snabbt nu då... ta bilden nu mamma, nuuuuu". "Ja ja jaaaaa, jag ska..... Bilden:

  


Här hemma är vi så lugna och fina idag.....

Ovido - Quiz & Flashcards