Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Nu är det helg och .....

Av Mimmi Särnklint - 24 september 2010 08:30



... alla ni är lediga och jag ska jobba hela helgen ut... Kanske trycker in nåt kul någon ledig timme, men annars bara slit (liiiite överdrivet).


Idag då? Jo jag är glad och Ludvig ännu gladare (vilket gör mig ÄNNU gladare) - för vi hämtade våra telefoner igår.

   Där får man en skymt av Ludvigs flivckvän också...


   Ivrig Ludvig med kniv i högsta hugg. Kartong öppnas!


  

Överföring från gammal telefon pågår


Idag har jag inte hunnit så långt ännu. Lilla Ludvig tagit en bild på en inte uppstigen mig och Gaia imorse.

Jag har bestämt mig för att flytta upp till mitt sovrum snart.. men jag sover ju så gott i en soffa.. så det draaar ut på sig, märker jag. 


Väl uppe på fötterna, slängt på mig en kofta, och klar för att Gaia och jag ska följa Ludvig till trappan. Dit går vi alltid med pojkarna på morgonen. TRÖTT!!


Och nu sitter jag, precis såhär, och bara väntar på att Messie ska komma in....

  

... för jag fryser och vill krypa ner under täcket och blunda och lyssna på morgonnyheterna. Det är favvis-syssla nummer 2 att få vakna upp till (efter morgonmys med djuren)... innan jag drar igång med kaffebryggeri och grejer...


Skulle ha somnat tidigt igår, men fick ett samtal som blev väldigt långt, och så skulle jag bara stänga ner tv,n och precis då började IDOL som jag missat i veckan och ja....   Och NU står Messie i dörren och vill in. Vilken timing!

 

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards