Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Mimmi Särnklint - 10 september 2010 20:51



Ja jag är så glad! Inte klokt faktiskt! Den glädje jag känner över min nya kamera är så stor... Jag går omkring och spinner. Kastade mig in i bilen innan för att åka ut till skogen och hämta den.... KAMERAN.


Avslutar mitt samarbete med mobilkameran med dessa bilder...

  På väg...

  Utanför min dörr...

  Så glad att det blev klackar idag !!

  Snart framme och får träffa min nya arbetskompis!IIIiiiiii..



Såklart har Christian min kamera på laddning och jag får problem att hålla mig i balans i ruset av väntan... tills jag får pilla med den... Under tiden får jag titta på Christian som leker med SIN nya kamera...

           

Fick träffa sötnos också.. Som var himla glad o go.. så jag vet inte vad som hände precis när jag tog den här bilden??


Och från och med nu så ska det vara lite klass på dom fotografier jag lägger in. Måste lära mig lite också, kolla in vinklar och grejer, men det är en bra bit på vägen, bara att ha en ordentlig kamera. Och det har jag!!

 

  

Det blir så himla klara och fina bilder med min nya. Nästan så man börjar fundera på att börja använda puder nu ju.... ETT litet klick och så ser det ut såhär...


Och nästa grej!

Hur ledsamt det än är att säga hejdå till små kattungar, som man fött upp sedan dom var små bajskorvar, så är jag otroligt glad att jag idag fick reda på att också Quassi kommer flytta hemifrån. Jag/vi var ju helt inställda på att hon skulle få stanna här med oss, men nu har hon hittat hem... Och det är en "kärleksfamilj" här också. Länge sen jag var så glad som just precis NU!

Idag kanske jag borde ha köpt mig en lott... Eller nä, jag vill inte ha mer än precis så här... nu får någon annan bättre behövande ta resten...



Men, nu ska jag inte tjata mer... För nu ska jag lägga mig tillbaka här i soffan, tillsammans med Gaia, och sätta på min fim och ställa godisskålen på min mage.

  


Börjar jobba 6.45 imorgon bitti så det blir bums i säng efter filmen.


Godnatt alla fina!

Och ni anar inte så kul jag tycker det är att ni faktiskt läser min blogg. Tack!!




Av Mimmi Särnklint - 10 september 2010 11:13











JO, så känner jag! Vet ni vad jag har fått idag? Eller som har handlats in och som ska komma i mina händer i eftermiddag? Nä det vet ni inte men det ska jag berätta. Den här:

  (Tryck så ser ni STOR bild)



Det är min finaste, älskade och jättejättesnälla föredetta Christian som har inhandlat den till mig. TACK Christan!!! Idag känner jag mig såhär    .

(tänker inte berätta vad han sms:ade till mig efteråt   . Han är fin han)











Dagens pågående djurliv:

        (tryck för stor bild)


     



  

Är man stor måste man vara snäll!


  

Har nog inte presenterar Assebasse för er (Aslan).

Det är han som sover på rygg där. 

Den på hyllan är Skugge, honom känner ni nog... 





Önskar er alla en jättefin, lugn och skön helg!

(själv ska jag jobba)

Ovido - Quiz & Flashcards