Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Utan er som delar med er hade jag inte hanterat någonting så bra som jag gör!

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det.

Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt kanske har det lite som jag, åker upp och ner likt upplyftet eller nerskjutet, och ibland så illa att det känns som båda två är igång där inne på samma gång.



Minns när jag var på ett "möte" och jag efter att ha lyssnat på ett par riktigt tuffa/känslosamma delningar säger det högt, ja jag hör mig själv säga "jag är så otroligt glad att få vara här och höra hur jävla dåligt ni mår". Det kom ju inte ut så bra kände jag sen, tänker mig kanske inte jättenoga för, men det kom i alla fall ut helt ärligt! Sanningen är precis den, att jag lyfts upp av att få höra på när andra berättar om sitt helvete. Det finns ingenting som kan ta mig ner på jorden så gott som när jag får chansen att släppa fokus på min egna lilla sorgliga egotripp och där jag får chansen att släppa upplevelsen av att hela jorden cirkulerar kring min lilla misslyckade person. För plötsligt är jag inte så misslyckad längre. Plötsligt kan jag ganska så snabbt hitta den borttappade känslan av trygghet och få vara den lite mer samlade tjejen som jag ju är. När jag får vara i närvaron av den yttersta ärligheten och kärleken, som det blir för mig när någon väljer att dela sina innersta känslor till mig. När jag är där där jag också själv får prata från mitt hjärta utan att det höjs på ögonbryn eller blir sådär konstigt pinsamt eller ännu värre, när ord plockas med i en liten säck på någons rygg för att öppnas upp och titta vidare på tillsammans med någon annan. Ja när jag kan vara precis den jag är och fortfarande blir behandlad med vacker respekt och utan konstigheter då blir jag hel. 


Har det väl inte riktigt sådär helt galet idag, men ändå bara liiiiite helt ok. Något är det som gnager. När den där stressen ligger bakom var tanke och sak jag gör, utan att det finns någonting att stressa till. En sån här dag när jag inte tittar mig i spegeln när jag tvättar händerna efter ett toalettbesök. En sån här dag då jag inte går fram till folk jag ser, men gärna smyger en omväg om jag kan, för att undvika "det där jobbiga". Vill inte stå mitt i "jo det är bra" "allt är så bra" som jag bara mår illa av att höra mig själv säga, när jag faktiskt står där rakt upp och ner och ljuger! 


Ändå är jag är bortskämd! Jag har bland annat en fantastisk syster som jag vet alltid finns där. Henne har jag satt på prov ett par gånger genom att berätta fullständiga sanningar, jobbiga sanningar, och där står hon kvar. Jag har också ett par vänner som valt att berätta om sina liv för mig och som vet att jag är där för dom och som jag vet finns där för mig och som jag vet aldrig skulle döma mig. Det är mycket mer än vad många har och det är jag så obeskrivligt tacksam för!! Som sagt, utan alla vackra människor, vänner och folk där ute i media som väljer att öppna upp sina tankar om livet och dess svårare stunder, som om och om hjälpt mig bort från mitt lilla centrum av egoism när jag hamnat där, TACK!!


 
 
Ingen bild

Sofie

14 augusti 2014 06:52

Kämpa på! En vacker dag vänder allt och en känsla av lättnad infinner sig. Du måste ge det tid. Kanske mycket tid. Tid för att läka, för att få insikt och distans. Stor kram ♡

Mimmi Särnklint

14 augusti 2014 10:46

Ja du Sofie.. )
Det är väldigt mycket som HAR vänt för mig.. Jag tror dock jag alltid kommer få ha en pågående upcheck över mig själv. Det är nog livet. Är det inte lite så det är, tänker jag :-)

Jag menar, odrägligheterna ute i världen känns oerhört update, inte påväg att minska och nära vänner kommer aldrig sluta ha det tufft :-(

 
Ingen bild

Sofie

14 augusti 2014 23:45

Jo, har man mkt empati o är en känslomänniska så blir man engagerad o bryr sig mkt om andra o annat. Men man får va som man är tycker jag. :)

Mimmi Särnklint

15 augusti 2014 14:13

Absolut Sofie! Som man är bör man vara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Av Mimmi Särnklint - 9 augusti 2014 10:52

...och det ska visst vara upprörda känslor om detta. Jag klickade mig själv vidare till hennes video och hinner tänka att "oj, vad är det som hänt med hennes kropp"? Förstår inte bättre efter att jag sett hennes video, som ska vara ett läskigt b...

Skapa flashcards