Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Nu går dom man ur huse här...

Av Mimmi Särnklint - 6 september 2010 19:46



Jo, det knackade på dörren och så stod det fem människor (barn också) för att prata om bensintömningen. Jag vet inte om jag tidigare skrev att det också hänt förr att vi blivit bestulna på bensin. Det var Christians VOLVO, och hände kanske lite mer än ett halvår sedan... Då var det på en annan parkering, den för allmänheten, och inte den privata där min bil stod inatt... Ja ja, dom har tydligen aldrig hört om något annat fall så det känns ju lite obehagligt att det händer två ggr på "mina" bilar....




  

Ludvig ligger sjuk i soffan och djuren turas om att hålla honom sällskap...

En som gör som sin mamma gör, tvättar....

  


  

En som sympatiserar med den sjuka och har hämtat sitt eget täcke och myser i sin hörna. En LITEN stund i alla fall, innan han for upp och ut genom dörren.


  

Två hungriga pojkar som väntar på ett "maten är klaaaaaaaaaaar" från köket.



  

Ja ja ja jaaaaa... jag jobbar på här, så gott jag kan...



 

Tror jag behöver massa överdriven bekräftelse, massa smöriga komplimanger, hårda kramar med ömhet i mängder och att få känna mig så där speciell hos någon... som händer att man gör ibland...  

 

SooooLoooong!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards