Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Har fångat dagen!

Av Mimmi Särnklint - 21 september 2010 21:48



Jag har haft en bra eftermiddag med Ludvig och Tristan, mest Ludvig. Tristan har spenderat nästan all tid ute med kompisarna på gården och kom in precis för att hinna natta till sig före IDOL, och sen titta på den med oss. Ludvig och jag har varit nära tillsammans ikväll och turats om att mysa med djur och varandra...

  

Vackra pojke!

  

Märkte först inte vad det var som spretade, men tittade mer åt sidan och såg ett par ben. Ludvig som gör sin engelskläxa..


  

Ludvig fångade mig (och Gaia och kattbebisarna)

Lite såhär mitt liv ser ut... med en katt på bröstet och mer djur runtomkring...  


     

Efter att ha blivit sittande med gul kattbebis på bröstet i en evighet var jag bara tvungen att ta mig till en toalett. Tog kudden och la bebisen på den, i hopp om att hon skulle fortsätta sova..

  

Gick dööööbra!


Annan liten bebis sov med surogatmamma Gaia i ca två timmar. Söta!


Nu har jag en Ludvig som sitter här bredvid mig och bara är jättetyst och försöker att inte märkas. Han skulle ha legat i sängen för en bra stund sen, men det gör han inte... Men NU ska han ta sig dit. Själv ska jag gå upp och nattpussa honom, ta en sväng in tll sovande Tristan och pussa lite mer där och sen titta på en film. Jag hade helt glömt bort att Christian lämnat två filmer här till mig för några dagar sen. Glad överraskning att det ljuset blinkade till     


Gott natt alla fina!

Kom ihåg att vi alla har en mening och en viktig väg att vandra. Vi ska växa på den och lyssna noga på våra hjärtan, våga följa vägen och inte bara göra som andra gör för att det råkar kännas enkelt och tryggt. Att våga vara modig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards