Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Jamen ska det vara såhär.....

Av Mimmi Särnklint - 20 september 2010 21:15



....nu? Nej jag vägrar! Jag har genom skolåren tittat på filmer om utrotning av judar, zigenare och homosexuella till förbannelse och hört det kvidas om att det är lite uttjatat med det där. SKITSNACK, det finns mängder med "folk" kvar som tydligen inte fattat någonting. Jag har i min vuxna värld följt mina minnenas Jugoslavien (från barndomsresorna) bli till en enorm djävulsk gyttjepöl fylld av lik, barnskor, fotografier och med bara minnen blott av familjer som levde med kärlek och med drömmar om barnens framtid. Nu döda!



Apartheid, minns ni inte? VAD är det som händer? Vad är det ni inte begriper?

  


Jag är arg! Har försökt tänka på annat på jobbet, men kvällen har varit som i en dimma. Jag är ledsen in i själen. Trodde aldrig aldrig ALDRIG att jag skulle behöva uppleva att mitt Sverige GÅR IN I ett främlingsfientligt skede på det här viset. Vi vet bättre. Många många många fler BORDE veta så mycket bättre!


Har ni missat var Sverigedemokraternas "politiker" har sin historia?

Det är en bunt små människor som blev till riktiga idioter med ett förflutet med kängor, skallade hjässor och bombajackor som på rent nöje sprang runt och sparkar sönder försvarslösa människor på gatorna. Och dom som fortfarande springer runt och gör så idag, det är era röstbröder/systrar. Känns det bra?


Mina hjältar är många och det finns en del som många delar med mig och som väcker känslor när vi ser och hör...

      


Vilka är era hjältar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards