Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

En dag som går till....

Av Mimmi Särnklint - 20 september 2010 13:45




.....historien i hjärtat hos mig.

  


Kommer inte släppa taget om den känsla som nu gror i bröstet på mig. Den ska finnas och frodas och så ska jag använda kraften som kommer utav det - illamåendet - till att aldrig glömma bort vad som är så viktigt att aldrig sluta prata om - människans lika värde.


Det är en sorgens dag i mitt hem idag och också i många andra hem runt omkring i landet. Det är väldigt läskigt när jag tänker på att det är många som är nöjda på samma gång, nöjda över det här resultatet och jag kan bara hoppas -av hela mitt hjärta- att det inte är någon nära mig som finns med bland dom. Är det så, då kommer det att brytas band. Jag känner en så stark ilska och besvikelse över hur man kan välja en sån väg så jag tror inte en kamratskap är möjlig just nu. Inte heller känns det ok att ha "dom" runt Ludvig med sitt vackra inre, sina goda tankar om och för alla OCH sitt Bosniska ursprung (som han är och ska vara stolt över).

Det kan till och med vara så att man inte har ett värde nog att vara med honom just nu, känner jag. Detta är ingenting jag har varit med om förr och inte är jag speciellt bra på det heller, som ni ser. Tankar och känslor bara far omkring, slingras runt varandra som i en ormgrop, och jag är så ledsen! Jag kan inte se lätt på det här och någonstanns så måsta man markera nu - känner jag!


Var åttonde röst i min stad har lagts hos Sverigedemokraterna?????

 






 
 
Ingen bild

ninae71@gmail.com

20 september 2010 14:10

Jag är sååå knäckt över att vara svenska just nu... det skär inombords..... mini

 
Ingen bild

Mimmi

21 september 2010 18:36

Känns inte bra alls...
Man måste tänka stort nu, att det är såååå mycket mer än precis bara detta... Och att det ordnar sig! Eller nåt???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards