Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Ännu en vecka som gått ur tiden och aldrig mer kommer igen...

Av Mimmi Särnklint - 5 september 2010 20:44






Ja, hahaha... inlägg två idag utan att ha ett minsta lilla dugg att säga... Men, det blir ju inte roligare än vad man gör det, så jag lägger in lite bilder från dagen.  



Åkte med pojkarna till City Gross tidigare och annat än det, och promenader med Gaia, har jag inte gjort idag.


     

I kön till kassan! HATAR att köa. Var gång jag står i en, så är det en utmaning att bara klara av att hålla normal andning igång...



  

Det inhandlades ett Wiispel idag och när jag skulle hämta ut det i förbutiken så bad jag Ludvig och Tristan att ta vagnen och gå till bilen och packa in varorna. Jag blev klar så fort med mitt, att jag hann smyga på dom i sitt fina samarbete.


     

Ah... mamma, hur länge har du stått där???


     

Och så fransk hotdog i korvkjosken. Det här är andra omgången han står där idag. För inte nog med att jag tappade Tristans första korv på golvet, precis bredvid en tjej som hade en ljus tröja och som fick ketchup på den eftersom jag liksom gleeeedtappade korven längs henne (fick en kommentar värd guld av henne "ash, det finns ju tvättmaskin") så gav jag Ludvig fel korv. HAN sa att "den är nog din mamma" när jag gav honom den, men icke sa jag och så åt han min så det rann droppar av den starka senapen på hans panna (såklart inte).

Jag satt och tyckte att min korv var lite mesig... Så säger Ludvig efter en stund "men är vitlökssåsen gul"? Och jag fattade DÅ att han åt på min och jag på hans.... Så han köpte en ny, och Tristan me... för han gör allt som storebor gör...


Borde börja lyssna på mina barn.

Igår när Tristan och jag skulle hämta Ludvig i skogen, hos en kompis som jag har hämtat honom hos 100 ggr, så hittade jag inte rätt för dom hade tagit bort igenkänningsskylten jag alltid använt mig av. Det räckte för att hon med NOLL lokalsinne skulle virra bort sig totalt. Att Tristan sen berättar hur vi skulle åka för att komma rätt, och dessutom hade rätt, hjälpte inte för det lyssnar jag inte på/förstår inte jag förrens sådär 20-30 minuter senare när vi varit runt i Höörs halva skogsområde...


Ja, och nu sitter jag här i vardagsrumet med Ludvig bredvid mig. Han är nybadad och Tristan är nybadad. Tristan är dessutom nattad och sover gott i min säng sedan en stund tillbaka. Själv ska jag upp och skölja ur färgen från håret och sen kladda in det med olivolja, som jag ska ha kvar över natten .


Ha en fin kväll och sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards