Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Mimmi Särnklint - 30 augusti 2010 15:09



Väldig obehaglig känsla. Igår kväll/natt, ganska sent var det, och jag ligger i soffan. Tänker precis att jag ska gå rundan upp till kattbebisarna och ställer mig upp och så PAM! Allt blev svart, överallt. Någonting gick i hela huset OCH i hela Höör (eller så lång man kan se från mitt hus). Bäcksvart!! Ordnade till det med ljus och tackade "någon" för att jag har Gaia och sen var det bara att acceptera läget. Tyckte det var jätteläskigt men var också glad att jag hade en Ludvig sovande på ovanvåningen. Om jag hade varit helt ensam i huset så hade jag nog knappt klarat av det....

  

Man gör det man kan av situationen. Plockade fram min bok och låtsades (inför någon som jag inte vet vem) att jag var cool med situationen...


  

Gaia bara tuggar på som om ingenting är annorlunda mot annars. Skönt det måste vara att vara hund ibland. Så här ljust var det INTE, det är lampan från kameran. (så ni förstår att det verkligen var syns om mig, menar jag)


  

Livrädd  och lite febrig stackars människa.



Och nu är jag heeeeelt färdig. Hämtade pojkarna från skolan för Tristan hade så mycket packning med sig från Christian. Skulle också hämta handskar som Ludvig beställt och Gaia tryckte jag också in i bilen. Men allt blir fel, för jag har inte krafterna till annat än att bara vara lugn och tankefri. Skulle också handla på apoteket för mina alvedon är slut. Kommer därifrån med saker, men inte alvedonen. Vad händer där uppe?? Lappen till handskarna hade jag glömt hemma såklart. Hem och ut i bilen och iväg igen. Svettig över hela ryggen men frös... Tänker bara soffa soffa hela tiden. Att Tristan kommit med ett ganska så taggit humör hem gör ingenting enklare... Men, innan hans sprang ut till någon kompis här för en stund sen,så kom han fram och gav mig en puss, och det bådar gott...


Nu ska jag lägga mig ner och samla lite krafter för att kunna laga mat till mina pojkar lite senare. Mår inte så dåligt längre, men det är ju som det känns när man är hemma, lugn och tagit sina alvedon... Fast nu blir det dom där turkiska tabletterna istället, eftersom mina alvedon ligger orörda kvar på apotekets hylla.


By by!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards