Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Mimmi Särnklint - 22 augusti 2010 20:51


Ja det är väl det....

Har en sovande son fast klockan inte ens är nio. Lite konstig känsla faktiskt. Det känns länge sen vi använde oss av tider här hemma. Var riktigt RIKTIGT trött när jag och Tristan la oss i hans säng kl 20.30 Massa frågor från honom och jag var bara tom på svar. Tristan påminde mig om att det inte fanns någon anledning att vara otrevlig...jag är ju lite sådär kort och "så" i tonen när jag är trött. Skärpte till mig och klarade av att vara skärpt nattningen ut och nu sover han gott den lilla förstaklassaren - som faktiskt är en skolelev nu.


Tog min bok och  gick ner för att lägga mig och läsa på soffan igen, där jag hade en så skön stund tidigare ikväll. Precis när jag lagt mig där med mysfilten om mig och slagit upp boken hör man bom bom ba bom i trappan och Ludvig ska titta på tv. Hm, ja vad säger man när man bara har en tv med inkopplade kanaler i huset. Så nu tittar vi på tv här tillsammans.


Imorgon börjar min skola och imorgon börjar jag jobba. Imorgon har jag en massa kuvert som jag ska sprätta upp och ett par viktiga samtal att ringa. Imorgon ska jag ta min sjuåring till sin första skoldag. Konstigt att jag är trött!?


  

Kärlek! Tristan som visslande spelar sitt Nintendo DS i min säng och en Gosig Messie som putsar sig.


  

Favoritsysslan. Att bara ligga ner med en bra bok.


Snart ska Ludvig lägga sig (han sitter här bredvid och borstar sina tänder den lilla gosaren) och själv har jag bara en tvätt att hänga upp, en ny tvätt att förbereda för imorgon, en hund att rasta och sen ska jag lägga mig och läsa!


Godnatt

Av Mimmi Särnklint - 22 augusti 2010 10:50


Mina fina kattbebisar kör på här hemma. Man skrattar åt dom nästan hela tiden, eller med dom.... åt dom.... med dom? Vi skrattar!!


Jobbigt är att dom nu hittat sandlådan som såklart är där dom bor, i mitt sovrum. Inte alls trevligt med den lukten... Plötsligt använder också Messie den här lådan.. Äckligt! Bara att härda ut...



  

Coco sover gott i sin grotta...


  

Quasi lyssnar på Ludvig...


  

Visst har dom blivit större och vildare och roligare dom små söta, men fortfarande är det allt mamma Messie som är det godaste i hela världen :)



Men om jag nu bara struntar i söta kattungar och bloggen och -skönt sittande mot kuddarna i sängläge- och allt jag kommer på och tar tag i min städning så blir allt nog bra :)



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards