Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Mimmi Särnklint - 25 augusti 2010 22:17



...vilket är lite märklig? Olikt mig. Har Gaia liggande bredvid mig här i soffan nu, hon tuggar på sitt ben. Ludvig sover där uppe och Tristans rum står tomt. Tristan är hos sin pappa.


Kan inte sluta tänka på pojken som jag såg på tv för några dagar sen. Han föddes med en cp-skada och jobbade hela livet med att klara av att lära sig gå, och han lyckades. Inte lite träning, var dag. När han sen var 19 år och kunde gå och hade livet framför sig så blev han pågörd av en rattonykterist. Då blev han av med sitt ena ben. HUR klarar man av en sån sak? Där kan man prata om att vara tillbaka på ruta ett...


Dagen idag har jag tagit mig igenom med min pyjamas på hela tiden. Har bara softat runt här hemma, men faktiskt fått en del nyttigheter gjorda. Ikväll mös jag med Ludvig och vi tittade på youtube-klipp från gamla IDOLuttagningar. Skratt!!


Har också tittat en del på min skola och känner mig just nu väldigt laddad! Vill kasta mig in i böckerna. Vet hur tufft det var i slutet av förra terminen men det ska jag överkomma nu. Laddad till max!


     

Vanlig syn här hemma. Skugge sover på sitt favvobord.


     

Kli på världens mjukaste bröst.


    

Jag och min bästis!


    

Jag som är skitstörig med Ludvig när han sitter med datorn. STÖRAR MIG!   

Av Mimmi Särnklint - 25 augusti 2010 14:35



....ropat in till huset där det är ingen (som är hemma) att "jag går bara ut med Gaia". Står där i dörröppningen och känner hur Gaia liksom undrar vad meningen är? Jo Skugge låg i hallen och tittade på mig med sin (som alltid) sura uppsyn, som om han bryr sig.


Går omkring med en oroskänsla i kroppen... lite ångestliknande liksom. Tänker efter och kommer på att jag inte har ätit någonting alls idag. Har dock hunnit med tre koppar kaffe och två cigaretter. Tack och lov är jag segstartad med cigaretterna på morgonen. Inte när jag är på jobbet kanske. Där säger vi "hej och godmorgon" och tar varsin kopp kaffe med oss ut och sällskapar över en cigarett, och sen kör man på.. men hemma har jag ingen brotska.


Nu har jag bestämt mig!

På tisdag nästa vecka börjar jag ju med min Sumba igen och då ska det bli ordning på hur jag behandlar mig själv. Jag ska avsluta rökandet på Måndag. Jag SKA, ska ska..... Och så ska jag föda min kropp mycket bättre. Ska äta och ska försöka tänka lite mer på VAD jag äter också. Att det ska vara så svårt?


Nu kom Ludvig med kompis in genom dörren här. Kärlek att se honom. Och bra är att jag kommit igång med saker här hemma... Kommer bli en bra dag idag också!


Puss

Av Mimmi Särnklint - 25 augusti 2010 12:26



Väcktes för en stund sen av att telefonen ringde. Det var Christian. Förmodligen har vi ändrat lite planer nu. Jag hämtar Tristan i eftermiddag och sen efter ombyte här så sticker dom iväg på fotbollen. Får se om jag går dit och tittar? Är en ganska så kass mamma. Regn = inte titta på fotboll. Blir ju bekvämt när det är pappan som är tränaren så man alltid vet vilken förälder som ska vara där... Men vi får se, kanske.... kanske inte.... kanske inte...


I alla fall. När han ringde sov jag gott :) Soffläge med fötterna i Gaias päls. Var uppe i ottan innan idag och tog imot Benjamin i dörren och väckte sen Tristan och såg till att alla barnen fick sin frukost och kom till sin skola. Ah, frukosten klarade dom faktiskt av bra själva... Sen när jag kom tillbaka hem så bara kröp jag ner i min filt, tittade lite på morgonnyheter och sen bara sooooomnade in.

Bästa känslan som finns!

  


Nu då? Vet inte... Ledig dag. Om jag hade gjort som jag hade tänkt så skulle grovköket och köket vara putsat från golv till tak och KLART nu, men det har inte hänt någonting där. Får se om jag får fart på det där snart...


Ska börja med något annat känner jag, detta...

  

Så här kan man ju inte gå runt och se ut... Nagellack kvar från Turkiet.


Olyckligt nog har jag hållt på och bita på mina naglar de senaste veckorna. Jättemärkligt. Dom är i sjukt dåligt skick och jag drar av lager på lager på dom och dom känns som lövtunna nu. Måsta sluta upp!! Är säkert 15 år sedan jag slutade bita på naglarna och sånt trams tycker vi inte om!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards