Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Mimmi Särnklint - 26 augusti 2010 19:33







.... dom handlar!

     


Skillnaden är att dom ibland måste gå igenom proceduren att panta lite först.

  

Ludvig hjälper mamma idag.


Vi fick handlat en del. Ludvig fick sina gymnastikskor och jag fick en del grejer till min skola och så lite överraskningar som ligger och väntar på Tristans skrivbord, till han kommer hem efter helgen. Ludvig handlade också skosnören i olika färger till sina Converse, blev snyggt!

Jag köpte pennor som man kan skiva på kylen med. Tanken är att jag ska skriva upp viktiga saker som jag inte får glömma bort. Kan funka. Värt ett försök...

  


Och så har Ludvig packat för sina lilla resa i helgen. Han ska på rockhelg med sin kompis Kalle och hans pappa. Sex timmar i bil dit och sen ska dom sova i bilen och gå på konserter och leva rockliv. Kul för honom. Han ser verkligen fram mot detta!!



När vi åt middag idag sa Ludvig att "detta mamma, detta är verkligen mamma o Ludvig - mat" Och det hade han rätt i. Kanske för att han beställt den  .

Men så är vi ju så glada i grönpepparsås båda två, så det har vi alltid till maten någon av de dagarna som det bara är vi två.

  


Saknar Tristan jättemycket. Han har varit från mig väldigt lite den senaste tiden så det känns lite som att börja om. Sen vet jag ju att han har det lika bra hos sin pappa och att dom också behöver varandra, men rent egoistiskt vill JAG ha NU! Saknar Cornelia också. Blev van att ha dom alla tre runt mig och nu är det liksom lite tomt överallt... Nu blev jag så känslig, känner jag, så nu är jag nästan redo att kalla in Ludvig från gården... Näää, kan jag inte göra... because this is life...




Av Mimmi Särnklint - 26 augusti 2010 12:41



...sina trogna läsare   . Vet att ni är lite stressade över att få veta vad som händer i mitt innehållsrika liv. Så mycket spänning och adrenalin som ryms här.


Vad jag har gjort idag är väldigt lite mot vad jag skulle ha gjort. Vet inte vad jag pysslar med. Tar min ledighet på allvar är ett som är säkert. Men imorgon när jag börjar jobba igen så är det ju dock en del som borde vara gjort.. Får ta ett snack med Ludvig tror jag. Muta lite, hota och ta upp månadspeng och sånt...  .


Vad jag SKA göra snart, nu, om en stund är att posta CSNkuvertet. Det är viktigt. Får se om jag får tömt mitt förråd på tomflaskor som stod på schemat? Vet man aldrig. Skulle behöva det. Har kanske 25 pappsäckar med flaskor så jag tänkte att dom mynten vore ju bra att ha   .


Dammsugningen då? Njä... Jo, i mitt sovrum där familj katt bor är ett måste.

      



Annars tänker jag mycket på skolstarten som dragit igång. Tänker läxor igen och det är kul. Nytt ämne för i år är kriminolog, vilket är spännande. Terminen startar med en resa till Gotland. Det ska bli riktigt kul!!


  

En till som stressar på idag. Sådan matte sådan hund...


Have a very nice day everybody   .


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards