Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Mimmi Särnklint - 11 augusti 2010 21:24


Nu står det tre resväskor vid dörren där nere, och två handbagage. Känns otroligt skönt att vara färdig. Barnen börjar kännas fnittriga och spända och det känns i luften att det är någonting på G. Gaia är förtvivlad :(


Själv är jag svettig, smutsig och lite nervös. Det är ju dags att ge sig upp i luften snart och det gillar jag inte...


Nu ska jag skölja bort min ögonbrynsfärgning - som händer i hopp om lite ögonbryn på stranden när man svansar omkring, för jag har ju ingen färg på mina egna, och sen ska jag lägga mig på sängen och läsa Hänt Extra. Undrar verkligen vad det är Bagges attack mot Laila kan handla om...

  

Snyggt!

Av Mimmi Särnklint - 11 augusti 2010 16:50


... men jag är långt därifrån!


Det är så mycket enklare att bara hänga och kela med en söt liten Quasitassi   

Ludvig känner som jag och hänger mest vid kattgarderoben,

   .

fast NU har han faktiskt precis klivit ner i ett bad.


Men, jag har fått handlat hem allt från apoteket som stod på min lapp och varit vid pågatågskjosken och hämtat ett par beställda jeans till Tristan. Jag har också storhandlat på CityGross så alla djur har allt dom behöver när "Husse" Christian ska passa dom i en hel vecka.


Tror jag har lite resefeber... eller nåt. Får ju liksom inte tummarna loss. Känner mig som om jag bjudit in till stormiddag och står med hela köket spritt av ingredienser men tappat bort receptet. Allt är hemma och här men alla saker är på fel ställe. Det får bli en punktlista nu. Sak för sak som jag kan stryka efter hand så jag hittar lite struktur på sakerna.... Känner mig ju helt förvriden, sne...

  


Ska kanske börja med en kalldusch för svetten rinner. Eller så kastar jag mig ut

från balkongen här bredvid och hoppas att jag landar här...


  


Tjing!

Av Mimmi Särnklint - 11 augusti 2010 11:28


...hos oss, gomidda hos er :)


Trött!! Inte sovit alls mycket. Spenderade mina värdefulla natt-timmar med en liten pinne och en liten skärm och med att dra små bomber till sidan, rosa dit.. svart dit.. svart dit... och rosa dit... Starka känslor involverade. Kamp! La ner spelet och tog en runda för att börja om fresh, spela igen... flera gånger... ut och ta lite luft... spelar mer och mer och mer och tror ni jag slog hennes rekord? Nä!!Idag ska jag inte röra det spelet. Får ta det i mina händer först när jag sitter uppe i luften...har jag sagt.


Annars har jag fullt upp precis hela dan. Skulle kunna börja nu och hålla på till läggdags men jag stannar i sängen liiiiite till. Har ju min blogg att hålla reda på. Lite tufft är det, inte svika läsare, inte tappa läsarna.... :) Jag lever min blogg! Sant, vaknade imorse, tänkte blogg, sträckte mig efter mobilen och tog en bild. Här säger jag Godmorgon :)

  


Nu ska jag luta mig tillbaka mot kuddarna och blunda ett litet tag. Sen ska jag hjälpa Ludvig att få igång sin Blogg (två nördar här hemma) och sen är det bara att köra på.


Ha en bra dag!

Puss & Kram

...och nu kröp en liten Tristan fram och la sig i mitt knä. Nu ska det gosas!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards