Stjärnklart hos Särnklint

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Mimmi Särnklint - 27 augusti 2010 22:34



Kom hem från jobbet ikväll och loggade in på min skola. Hade fått svar från min lärare (en ny som jag ännu inte träffat) som hade svarat på arbetet jag lämnade in tidigare idag. Han frågade om jag ville läsa upp det jag skrivit när vi alla samlats på Gotland, så kunde vi sen göra ett grupparbete utifrån det.

WOW, vilken cool bedömning känner jag. Ämnet är kriminologi...

Känner mig mer och mer stolt över hans fråga och självklart kan jag ställa upp på det  .


Annars sitter jag här och lyssnar på skön musik och gosar med Gaia (som är lite sjuk... kass mage)och börjar så smått tänka på sängen där uppe.

Har en ny arbetsdag imorgon igen... och nästa dag.... och nästa...

Av Mimmi Särnklint - 27 augusti 2010 14:16


Nu har Gaia och jag varit och lämnat grejerna till Ludvig. Eller ja, det var en stund sen....


Efter det har jag avslutat och lagt in min första läxa på skolan. Jag är så PÅ!!   



Tycker Messie är en fantastisk mamma på alla vis men gillar inte riktigt att hon vill äta upp sina bebisars mat   .



Nu ska jag snart åka och jobba.

Min helg har då startat!!


Önskar er andra en helg med massa roligt och kul...

Av Mimmi Särnklint - 27 augusti 2010 11:52



Känns sådär. Kommer spendera massor av min tid på jobbet, som sagt men men..

Och här sitter jag nu på min soffa med Gaia intill mig och ska snart åka till Ludvig skola. Ska lämna matsäck till hans resa, och pengar. OCH säga hej då!


Vi hade en så mysig kväll igår, Ludvig och jag. Vi var i säng tidigt och bägge i min (det gillar mamma) och så hade vi massa mys med kattungar och pratade pratade och pratade. Han är en så speciell kille Ludvig! Är så STOLT över honom!!

  


Det slutade med att han, efter att ha försökt somna, flyttade in till sin säng och det var för att familjen katt har väldigt mycket för sig nattetid. Själv sover jag med öronproppar (en av de bästa uppfinningarna om du frågar mig) så mig besvärar det ingenting.

     

Jätteduktig Quasitassi som går på lådan. Nästan helt omöjligt att få Coco Canel på bild. Hon är precis som sin mamma var som bebis - i ständig rörelse. Här har hon fokus på banden till min klänning som hänger där.


Lyssnar nu på Tanita Tikaram. Riktigt skön röst.

Nu ska jag göra som Coco och sätta mig i rörelse.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards