Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Titta, vanliga människor gör precis som kändisarna....

Av Mimmi Särnklint - 26 augusti 2010 19:33







.... dom handlar!

     


Skillnaden är att dom ibland måste gå igenom proceduren att panta lite först.

  

Ludvig hjälper mamma idag.


Vi fick handlat en del. Ludvig fick sina gymnastikskor och jag fick en del grejer till min skola och så lite överraskningar som ligger och väntar på Tristans skrivbord, till han kommer hem efter helgen. Ludvig handlade också skosnören i olika färger till sina Converse, blev snyggt!

Jag köpte pennor som man kan skiva på kylen med. Tanken är att jag ska skriva upp viktiga saker som jag inte får glömma bort. Kan funka. Värt ett försök...

  


Och så har Ludvig packat för sina lilla resa i helgen. Han ska på rockhelg med sin kompis Kalle och hans pappa. Sex timmar i bil dit och sen ska dom sova i bilen och gå på konserter och leva rockliv. Kul för honom. Han ser verkligen fram mot detta!!



När vi åt middag idag sa Ludvig att "detta mamma, detta är verkligen mamma o Ludvig - mat" Och det hade han rätt i. Kanske för att han beställt den  .

Men så är vi ju så glada i grönpepparsås båda två, så det har vi alltid till maten någon av de dagarna som det bara är vi två.

  


Saknar Tristan jättemycket. Han har varit från mig väldigt lite den senaste tiden så det känns lite som att börja om. Sen vet jag ju att han har det lika bra hos sin pappa och att dom också behöver varandra, men rent egoistiskt vill JAG ha NU! Saknar Cornelia också. Blev van att ha dom alla tre runt mig och nu är det liksom lite tomt överallt... Nu blev jag så känslig, känner jag, så nu är jag nästan redo att kalla in Ludvig från gården... Näää, kan jag inte göra... because this is life...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards