Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Nämen god morgon!!

Av Mimmi Särnklint - 25 augusti 2010 12:26



Väcktes för en stund sen av att telefonen ringde. Det var Christian. Förmodligen har vi ändrat lite planer nu. Jag hämtar Tristan i eftermiddag och sen efter ombyte här så sticker dom iväg på fotbollen. Får se om jag går dit och tittar? Är en ganska så kass mamma. Regn = inte titta på fotboll. Blir ju bekvämt när det är pappan som är tränaren så man alltid vet vilken förälder som ska vara där... Men vi får se, kanske.... kanske inte.... kanske inte...


I alla fall. När han ringde sov jag gott :) Soffläge med fötterna i Gaias päls. Var uppe i ottan innan idag och tog imot Benjamin i dörren och väckte sen Tristan och såg till att alla barnen fick sin frukost och kom till sin skola. Ah, frukosten klarade dom faktiskt av bra själva... Sen när jag kom tillbaka hem så bara kröp jag ner i min filt, tittade lite på morgonnyheter och sen bara sooooomnade in.

Bästa känslan som finns!

  


Nu då? Vet inte... Ledig dag. Om jag hade gjort som jag hade tänkt så skulle grovköket och köket vara putsat från golv till tak och KLART nu, men det har inte hänt någonting där. Får se om jag får fart på det där snart...


Ska börja med något annat känner jag, detta...

  

Så här kan man ju inte gå runt och se ut... Nagellack kvar från Turkiet.


Olyckligt nog har jag hållt på och bita på mina naglar de senaste veckorna. Jättemärkligt. Dom är i sjukt dåligt skick och jag drar av lager på lager på dom och dom känns som lövtunna nu. Måsta sluta upp!! Är säkert 15 år sedan jag slutade bita på naglarna och sånt trams tycker vi inte om!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards