Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Hemma....

Av Mimmi Särnklint - 21 augusti 2010 22:15


....och det är väl skönt!?


Barnen är glada att vara hemma igen och det underlättar. Själv känner jag mig sådär. Saknar värmen och att bara gå omkring hela dagarna och vara. Lite kläder på kroppen, äta gott och göra vad det känns som man är menad för att göra... Mår ju så bra i värmen. Och här känns det som om hösten står runt knuten och jag börjar fundera på att åka och handla vinterkläderna till barnen så att det är gjort. Sant, satt och tänkte på det i bilen idag.

Allvaret liksom kliar mig på ryggen, eller mer river... att bli kliad är skönt, det här irriterar. På måndag börjar jag jobba, barnen börjar skolan och också min skola börjar då - får inte glömma att logga in där!

Hör människor prata om att det är så skönt att falla in i rutiner och ta tag i sitt liv igen men jag hittar inte den feelingen :(. Är så duktig på att njuta av att vara ledig och ha lediga barn som liksom gör lite som dom vill, så det är inte så mycket jobb och skoltider som väger upp mot det. Men men.... Vet ju också att jag snart ÄR inne i rutiner och att det då är ett annat liv som gäller... och så mår man bra i det.


Vad som är skönt med att vara hemma är att träffa alla djuren. Vet att Gaia har saknat oss, och vi henne. Våra kattbebisar har blivit så stora och det är ett väldigt drag på dom nu :D Nu är när dom är som roligast...

Kändes också fint att träffa Christian och att få krama om honom och att vara två föräldrar igen. Går inte att komma från att det är en uppgift som man blir lite trött av att vara på resa som ensam förälder, med tre barn. Och stackars Ludvig som blev sjuk, då ville man klyva sig på mitten vill jag lova!!


Mitt depp kanske försvinner med att min öroninfektion och huvudvärk ger med sig. Känner mig allmänt lite gnällig och trött och lat. Verkligen lat! Det har varit färdigmat både igår och idag och inget annat hade funkat. Imorgon tar jag första steget mot den där måndagen och semesteravslutet som inte går att undkomma.

  

En bild säger mer än tusen ord. Väntar på mat i bilen.....

Är matte deppig är Gaia deppig. Ser ni hennes ansiktsuttryck?


  

Fast riktigt så illa är det inte med henne. Hon har det ganska bra när hon sitter och kollar in alla människor som går förbi.


  

Måste dela med mig av den här bilden. Det är natten innan vi ska åka till Turkiet och Tristan kommer in till mig och säger att han inte får plats i sängen, där Cornelia och Ludvig också sover. "Nä men ligg här hos mig då" och det gör han. Men jag som läser har en skittaskig lampa så Tristan går upp efter en stund och säger att här kan man ju inte sova, med din lampa, så han går inte till syskonen igen. När jag sen ska titta till dom har han lagt sig såhär. Han la sig PÅ storebror och här sover dom gott. Så sött tycker en mamma :)


Nu ska jag deppa vidare. Och så ska jag hata mig själv lite också, för att jag fortfarande inte slutat röka. Idiot jag är!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards