Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Nintendo DS är vad jag vill döpa den här dagen till....

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2010 19:02


..... och inte "tvätta färdigt och stryka och packa pojkarnas väskor". Fick tidigt besök av Maria och Benjamin och med kaffe framför badande barn så satt jag och Maria snart med varsitt Nintendo DS i händerna. Detta skapade kaos i våra vener och det utbröt någon form av väldigt viktig tävling där... då.

Små händelser som att färga Ludvigs hår, beställa mat från pizzerian och lite annat avbröt kampen och då var (och nu är) ställningen 265 till Maria och 244 till mig :(. J.....a bomber!! Phu... Kommer inte släcka lampan inatt förrens jag slagit hennes rekord och smsat iväg ett besked om detta till henne.... Och så vill jag ha ett eget Nintendo DS i guld. Jobbigt att behöva fråga om lov och vänta på tur hela tiden :(.

Summan av dagen är att sällskapet precis lämnat oss och ingenting av det som skulle ha gjorts idag blev gjort, annat än två maskiner som har satts igång och jag är jättenöjd!! Bara en dag kvar och sen åker vi och imorgon kommer tiden att rusa iväg eftersom jag har att göra hela dagen... Perfekt planerat!


Plötsligt fyller det en funktion att jag för jämnan springer omkring och fotograferar barnen här hemma. Bilder kommer här.


  

Ludvig har högläsning om trotsåldern. Vad han har på sig? Sin matta.


  

ÖVERmodig kille. Benjamin PLOCKAR UPP en getig och håller den i handen och låter den krypa omkring där. Kan säga att mina barn var imponerade. Och jag!!

 

Ludvig stod för nära poolkanten och då var mamma snabb. Blev klädsim.


Denna skönhet, som en dröm. Cornelia har ännu inte ställt sig för nära poolkanten. Men snart.... :D

     

Som nu! Nu är alla i och tävling pågår... 

   

Färgning av Ludvigs hår. Blev jättefint. Svart med blå nyans. Han kommer få väldigt vackra ögon till den turkiska solbrännan.

     

Maria med Nintendot. Kan inte räkna alla timmar vi lagt ner på att försöka slå rekord idag. Ska snart ta tag i det igen... Vad Ludvig gör där bredvid har jag ingen aning om??

   

Titta så söta kartoger man får när man beställer barnpizza.

   

Japp, jag är ute och promenerar. Idag tog jag mig ner OCH UPP för kanten där bakom så nu kan jag själv välja var jag vill vara... Stolt!

   

Söt!



Så, nu är klockan 23.23 och inte ett trött barn så långt ögat kan se eller örat höra. Dom leker kurragömma där nere och lever på som om dagen var eftermiddag. Ja ja, det är så som det är och eftersom vi landar i Turkiet sent på kvällen och vi garanterat kommer ta oss ett nattbad och jag säkert en liten Pinjacoladas då (såååå skööönt) så är det lika bra att köra på... Som sagt, det är sommarlov :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards