Stjärnklart hos Särnklint

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Till valdagens ära ringde...

Av Mimmi Särnklint - 19 september 2010 11:17



.... min mobil kl 03.00 inatt och det var en ganska så berusad kille i luren. Han var på Jägers och festen var slut och nu behövde han husrum... Jo men visst, sa jag som hängt med norrlänningar, och sa också att jag låser upp dörren men att du får ta dig hit själv... Försökte somna om efter det (på soffan där jag sov inatt) men det gick såklart inte. Slutade med att jag (i pyjamasen) drog med mig Gaia (också i pyjamasen) ut till min traktor (heter det ljuddämparen? Ja, den är i alla fall sönder) och iväg... Hittade en så söt kille som vandrade runt med hakan neråt marken... Och vilken stank! Efter en kräftskiva och 46 nubbar så har han luktat godare. Jag pratar om min fd Christian här...

     

Så nu har jag ett par mansstövlar i hallen och en manskropp uppe i Tristans rum. Tristan sov ju hos mig i vardagsrummet i den andra soffan och Ludvig sov med sin kompis i mitt rum, så det var två pojkrum att välja på för den berusade mannen inatt.


Kände att efter att ha fotograferat Christian så tog jag rundan i huset för att se vad alla andra pysslar med. Sånt är kul, alla i sin egen värld...



  

Knackar på hos Ludvig och där inne pågår städning för fullt. Flickvännen kommer hit vid halv två, och då måste det vara snyggt sa han. RÄTT TÄNKT sa jag...


  

Går ner för trappan och där under hittar jag dom här två. Deras roligaste lekställe är på min rena tvätt. Gillar sådär....


  

Mamma katt har tagit en paus och låg gott i brödkorgen.


  

Den här lilla då. Jo han har varit uppe sen i ottan och är redan klädd för valdagen. Snyggingen med coola byxor och fräcka skärpet på. SÖT! Sedan bilden togs har han varit ute på gården med sin kompis och cykel. Härliga dagar!


  

Skugge. Inga förändringar där inte...


  

Den här behöver man inte leta upp, för man bara vänder sig om, så står hon där. Gaia är alltid ett liiitet steg bakom matte.

Assebasse släppte jag in nu, as we speak, så han får inte vara med på bild idag.



Så ser det ut hemma hos mig. Härliga söndag som snart ska vara att jag ligger och tittar på IDOL, som jag missat hela veckan, eftersom jag varit med skolan på Gotland. Så ska jag rösta också, såklart! Men eftersom han den där bakisen fortfarande sover där uppe, så bara tar vi det riktigt lugnt här nere också. Gillar!


Lite besviken blev jag innan när jag skulle ta mig en god kanelbulle, öppnat kylen och det ser ut såhär. Gäller att vara fortast framme här hemma :(

  


Måste lägga till berömmet jag fick av Ludvig tidigare idag också. Han var ute efter sina snygga favvisjeans (såklart när HON kommer) och då kunde jag tala om att dom låg i maskinen för att dom precis blivit tvättade. Vi gick in till tvättstugan tillsammans och grävde bland alla kläderna där (för att kunna hänga in dom i torkskåpet) och då säger han att "mamma du är så duktig på det där med att veta vart varenda klädesplagg finns. Du vet om det ligger bland rena kläderna, om den ligger i smutskorgen eller hänger i torkskåpet. Det skulle jag ALDRIG klara av. Duktiga du är mamma." Plutten   



Och nu har jag inte så mycket mer att säga just nu..

Jo, förutom det självklara att GÅ OCH RÖSTA!!!!


 
 
Elli

Elli

19 september 2010 11:57

Åh vad gulligt med flickvän och allt.. Fråga snällt om du får ta en bild på dem sen, man blir ju nyfiken =) Fast det kanske inte är så poppis från deras sida iof.. Nu ska jag också försöka väcka min man där inne i sängen och gå iväg och rösta =)

http://godisen.blogg,se

 
Ingen bild

Mimmi

21 september 2010 18:37

Man får INTE ta bild!!
Väldigt farligt :D



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi Särnklint - 15 augusti 2014 15:21

.... men klimatet "där ute" lämnar mig liksom ingen öppning till det! Det som driver mig är absolut ingen krigssjäl som vill stå främst i striden eller bära fanan för vad som gör någon annan arg, ilsken, besviken eller ännu hellre skapar sig åsikter ...

Av Mimmi Särnklint - 14 augusti 2014 13:30

Idag likt var enda annan dag - sedan en tid tillbaka - så har jag satt mig ner en stund och för mig själv summerat gårdagen. Kort, enkelt och klart har jag förtydligat var jag hade mig själv igår. Det är ganska så kul, spännande och intressant att lä...

Av Mimmi Särnklint - 13 augusti 2014 20:51

Ja, dagar som den här så blir jag påmind om det. Det är en stor hjälp för mig när jag vet att "ni" också har tuffa dagar. Att era liv också känns hopplösa ibland. Att er självkänsla inte heller står på topp var eviga dag och att ni känslomässigt ka...

Av Mimmi Särnklint - 12 augusti 2014 10:37

... för så här kan det inte vara. Funderade under hundpromenaden i morse och kom fram till att jag nog måste lägga om mina rutiner. Att jag vaknar, sätter på kaffet och sen slår på nyheterna direkt fungerar dåligt. Som världen ser ut nu så behöver ja...

Av Mimmi Särnklint - 10 augusti 2014 12:55

Det är en stor fråga, anser jag!   Att som medmänniska vara just medmänniska kan vara en av de största uppgifter man kan ta sig an. Det är - enligt mig - det som är meningen när det väl kommer till kritan. OM vi någon dag kommer stå inför att b...

Ovido - Quiz & Flashcards